/ solvo

Gezondheidsplein wint Website van het Jaar 2019!

Gezondheidsplein is uitgeroepen tot Website van het Jaar 2019 in de categorie Gezondheid. Dat is woensdagavond 20 november bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking van de Website van het Jaar-verkiezing in Amsterdome te Amsterdam. Gezondheidsplein nam de prijs in ontvangst als Populairste website in haar categorie. DokterDokter werd tweede.

Gezondheidsplein en DokterDokter zijn samen met Solvo en Ziekenhuis.nl onderdeel van de solvo-groep. Met ruim 6 miljoen bezoeken per maand is solvo het grootste platform voor online gezondheidsinformatie in Nederland. Met de websites maakt solvo onafhankelijke en betrouwbare gezondheidsinformatie toegankelijk voor het brede publiek.

Het Nederlandse publiek beoordeelde gedurende 7 weken favoriete websites in 37 categorieën op inhoud, navigatie, design en aanbevelingsintentie. De publieksprijs wordt ieder jaar uitgereikt aan Nederlandse websites en is een initiatief van Emerce. Dit jaar zijn er meer dan 500.000 stemmen uitgebracht.

Solvo 3 keer genomineerd

Er waren in totaal 12 websites in de categorie Gezondheid genomineerd, waarvan solvo er drie op haar naam had staan: naast de nominaties voor Gezondheidsplein en DokterDokter, was Ziekenhuis.nl ook genomineerd. Deze drie nominaties en de award voor Gezondheidsplein onderstrepen de kracht en het belang van solvo.

Het is overigens niet de eerste keer dat Gezondheidsplein de publieksprijs in de wacht sleept: in 2005, 2006, 2007 en 2015 is het gezondheidsplatform ook al uitgeroepen tot Populairste website in de categorie Gezondheid.

Website van het Jaar 2019: een gezond en gelukkig leven

Gezond zijn en gezond blijven zijn twee van de belangrijkste uitgangspunten van solvo. Door de consument te voorzien van begrijpelijke medische informatie, stelt solvo mensen in staat meer regie te nemen over hun eigen gezondheid. Via de verschillende platforms, waaronder Gezondheidsplein, streeft solvo ernaar bij te dragen aan een gelukkiger leven van de consument.

“Elke dag werken we hard om zo veel mogelijk mensen te bereiken met transparante medische informatie,” aldus Martine Rooth, CEO van solvo. “Hierbij staan aandacht voor de consument, die soms door de bomen het bos niet meer ziet, en waardering voor de zorgverlener centraal. Deze award is een bekroning op ons werk.”